Karpālā kanāla sindroms – kā uzlabot situāciju mājās?

karpala kanala sindroms

Karpālā kanāla sindroms ir izplatīta veselības problēma, kur nervs tiek saspiests karpālajā kanālā, plaukstas pamatnē, kas izraisa dažādus simptomus. Šis kanāls ir tunelis, caur kuru iet vidusnervs un pirkstu cīpslas. Cilvēki, kuri pastāvīgi izmanto savas rokas darbam ar lielu slodzi, biežāk saskaras ar šo sindromu, un sievietes to cieš biežāk nekā vīrieši, pat četras reizes biežāk.

Karpālā kanāla sindroma pazīmes ietver tirpšanu, sāpes rokās, īpaši naktīs, pietūkumu un nejūtīgumu pirkstos no rītiem. Parasti sākumā simptomi izpaužas vadošajā rokā. Ja šos simptomus ignorē ilgu laiku, tas var izraisīt kustību traucējumus plaukstā, rokas nespēku un spēju satvert un noturēt mazus priekšmetus. Šādos gadījumos nepieciešama karpālā kanāla operācija.

Ilustrācija, kā izskatās saspiests vidusnervs karpālajā kanālā

Ko Jūs varat darīt, lai ārstētu karpālā kanāla sindromu mājās?

Mājās var veikt dažādas darbības un vingrinājumus, lai mazinātu karpālā kanāla sindroma simptomus, taču ir svarīgi atcerēties, ka mājas terapija var sniegt tikai pagaidu atvieglojumu, un, ja simptomi sāk traucēt veikt ikdienas darbus vai pasliktinās, ir jāmeklē medicīniska palīdzība.

Aplūkosim dažas mājas terapijas iespējas, lai mazinātu karpālā kanāla sindroma simptomus.

Atpūta un iekaisuma mazināšana

Maziniet iekaisumu un maziniet slodzi uz plaukstām, izvairoties no darbībām, kas var pasliktināt simptomus. Varat izmēģināt aukstās vai siltās kompreses, lai mazinātu sāpes un pietūkumu.

Roku un plaukstu vingrinājumi

Veiciet vieglus vingrinājumus, lai stiprinātu rokas un plaukstu muskuļus, kā arī uzlabotu locītavu elastību. Tomēr esiet uzmanīgi, lai neveiktu vingrinājumus, kas varētu pasliktināt simptomus.

Jūs varat izmantot vingrošanas gumijas un saspiežamos vingrošanas rīkus, lai stiprinātu plaukstas muskuļus un locītavu.

Plaukstu atbalsts

Izmantojiet elastīgu plaukstu atbalstu vai saišu siksnu, lai atbalstītu plaukstu un mazinātu spiedienu uz nervu.

Jūs varat izmantot plaukstas ortozes, lai iegūtu papildus atbalstu un mazinātu spiedienu uz nervu.

Ortozes un kompresijas apģērbs

DonJoy DuoForm+ plaukstas un īkšķa ortoze

Pulsaar plaukstas locītavas ortoze

Plaukstas/ īkšķa ortoze

Ortozes un kompresijas apģērbs

Oppo plaukstas un īkšķa ortoze

Sāpju mazinoši līdzekļi

Varat lietot pārdošanā esošus sāpju mazinošus līdzekļus, piemēram, ibuprofēnu vai acetaminofēnu, lai mazinātu sāpes un iekaisumu. Tomēr konsultējieties ar ārstu par līdzekļu lietošanu un devu.

Ergonomika

Pārskatiet savu darba vietu vai ikdienas aktivitātes, lai atrastu veidus, kā mazināt plaukstu slodzi un spiedienu uz nervu. Piemēram, izmantojot ergonomiskus datora paliktņus vai pielāgojot darba rīkus, lai samazinātu plaukstu kustību slodzi.

Kopsavilkums

Ja situācija neuzlabojas vai pasliktinās, ir nepieciešams meklēt profesionālu medicīnisko palīdzību. Ārsts  izvērtēs simptomus, diagnosticēs karpālā kanāla sindromu un izstrādās piemērotu ārstēšanas plānu, kas var ietvert fizioterapiju, zāles vai pat operāciju, ja tas būs nepieciešams.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *